Saturday, July 30, 2016

Susu punca gemuk?

Sebut pasal susu, ada yang suka, ada yang tidak suka.

Ada sekali bila saya bercerita pasal susu , seorang kawan balas
"Saya sedang diet sekarang.."

Saya cuma balas,
" Susu tak akan rosakkan diet awak. Ikut atas jenis susu yang awak ambil"

Sekali lagi saya dipintas "Susu bukan menggemukkan ke? "

Dah mula saya mahu gelak.
Secara umum, susu tak menggemukkan. Bergantung kepada berapa banyak yang kita ambil dan jenis susu yang kita ambil. Macam yang kita tahu, susu mempunyai protein,kalsium dan vitamin yang badan kita perlukan.

Ambil lah susu setakat yang perlu. Keperluan badan kita tak sama, ikut pada umur, ketinggian, dan aktiviti setiap hari.
Tak suka susu asli, campurkan saja dalam minuman yang kita suka. Tidak pun, ambil susu yang berperisa.


Nak cari susu kambing sedap? Klik SINI


No comments:

Post a Comment